søndag den 4. september 2011

"Nye" lokaliteter

Besøgte søndag formiddag Dragør sydstrand på opfordring fra TOE med den mission at finde den gulbrystede værling vi ikke fandt i går ved Gedser! Det var første gang jeg var derude og lige umiddelbart er der ikke nogen oplagt grund til at gøre det til min favoritlokalitet! Næsten ingen fugle, en del mennesker og hunde. Besluttede at ville køre til Sydvestpynten for at se om der kunne luskes noget mere der. På vej derhen kom jeg forbi en sjappet/oversvømmet mark der viste sig at indeholde en vrimmel af især brushøns.

Sjappet mark, Bachersmindevej, Store Magleby, med brushøns. 4. september 2011.
(Klik for at se billedet i fuld størrelse)
Jeg fik talt mindst 155 stykker og derudover var der enkelte krumnæbbet, almindelig og dværgryler iblandt, ligesom tinksmed og stor præstekrave samt en del hvide og gule vipstjerter. Fuglene gik næsten klods op ad vejen og tog ingen notits af forbikørende biler og cyklister. Fin lille plet, som blev dagens bedste lokalitet, idet jeg heller ikke så noget ved Sydvestpynten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar