lørdag den 10. september 2011

Aflyst hittur

Havde planlagt at tage til Blåvandsområdet i dag. En stationær spidshalet ryle torsdag og fredag skulle bare holde ud en dag endnu. Pga noget festivitas aftenen forinden havde jeg ikke regnet med at kunne komme meget tidligt af sted, så beslutningen var at afvente en positiv melding på fuglen. Som morgenen skred frem udeblev den forventede DOFCall og jeg drog til Stevns i stedet for. Var i kontakt med HK der var kørt tidlig lørdag men som forgæves eftersøgte rylen. Ved Stevns var den faste stab til stede, men der var diset og skyet, også ude over sundet og på et tidspunkt begyndte det at støvregne. 3 hvepsevåger og en snes spurvehøge var hvad det kunne blive til af træk i de næsten 4 timer jeg var der. Det pudsige er at Falsterbo havde en ganske pæn dag, men med meget reduceret sigt har man ikke en chance på Stevns at se hvor fuglene er, med mindre de kommer ind ganske nær, her i dag Mandehoved. Kørte på vejen hjem forbi Køge sydstrand og der var lidt vadere, i starten ganske tæt på, men så kom en af de evindelige løse hunde og jog det hele på vingerne. Det parti der går ind for aflivning af ALLE hunde får min stemme. Her i september begynder 1k fuglene at dominere, og det gjaldt for alle de islandske, krumnæbbede og dværgryler jeg noterede mig.

Islandsk ryle, Køge sydstrand, 10. september 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar