søndag den 22. juli 2012

På jagt efter noget

Der var i denne weekend en åben konkurrence arrangeret af club300 som gik ud på at finde den sjældneste (vade)fugl fra fredag kl. 18 til søndag kl. 18. Præmien var 6 flasker vin til vinderen. Min kollega Jesper bemærkede dog at hvis jeg blev hjemme hele weekenden og brugte de sparede benzinpenge ville jeg kunne få 6 fine flasker! Og hvor skulle jeg have lyttet til ham ...
Jeg valgte dog lørdag at tage til Lolland, tilpas afsides til næsten at kunne have det for mig selv. Majbølle nor var der for meget vand i til vadere, Kalløgrå derimod var fin, med rigtig mange vadere af de almindelige slags. Det var vist kun anden gang jeg var på den lokalitet, men det bør ikke være sidste. En premierelokalitet var nærtliggende Fladet vildtreservat ved Tårs; så den langtidsstationære sølvhejre og fik derved prøvet at melde min første melding ud på BirdAlarm, som jeg har gratis på prøve i en måned. Dernæst havde jeg kigget på kortet og luret på nogle lokaliteter langs nordkysten af Lolland men der var ingen egnede vaderlokaliteter når man så stedet live. Rundede Maribo Søndersø mm. inden hjemturen. Søndag tog jeg den gode vandretur ned langs Præstø fed og blev belønnet med noget havternetræk og pænt mange vadere i Fedhage Vig og på spidsen, men igen lutter almindeligheder. Rundede Havstokken og beskuede Ølsemagle revles nordspids, og mødte der PBH. En rovterne kunne det blive til der.
Det bliver spændende at se om club300 og deres sponsor kommer af med præmien - der har simpelthen været nada sjældenheder denne weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar