søndag den 29. juli 2012

Formiddagstur til Stauningsø

Havde efter ugens højtryksvejr og den udlovede katarsis i form af skybrud, hvis ikke syndflod, håbet på lidt action ved Ølsemagle revle. Nu udeblev nedbøren næsten totalt men jeg tog alligevel et smut til Stauningsø i formiddags. Dernede mødte jeg en del venner og bekendte, og HK adviserede mig om en mistænkt kaspisk måge. Han tog derfra (sammen med RT og SLU) samtidig som jeg kom. Disse store grimme måger er ikke ligefrem min spidskompetance men den udpegede måge var usædvanligt inaktiv og jeg så ikke noget der kunne udbygge HKs mistanke. Hjemkommet var han dog gået i litteraturen og kunne melde den som sikker. Ja, så fik jeg da en årsart ud af turen, for det var ikke noget usædvanligt til stede i området. To, måske tre rovterner og en ret lys, næsten café latte farvet stær. De kun 16 arter vadefugle og ret små antal generelt var således et beskedent udbytte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar