mandag den 7. maj 2012

2 snappere gav 200

Kort før hjemkørsel fra arbejde skrev MFJ en email om at MJØ havde haft lille fluesnapper i Frederiksberg have og vedlagde et fint kort. Det var ikke den store omvej at køre forbi og jeg mødtes med MFJ og DOFs direktør, der tilsammen var i besiddelse af en halv kikkert. Min kom derfor i høj kurs da jeg efter en små 10 minutter fandt fuglen og jeg fik en hel femmer fra direktøren for et par minutters kig! Fuglen var en han men om den var helt gammel og udfarvet eller blot en fugl 1 2. kalenderår var lidt svært at afgøre. Den havde i hvert fald rød hagesmæk. Den vimsede ustandselig rundt i stor højde og efter ca. 10 minutter tabte vi den af syne og den sås ikke efterfølgende. MJØ nåede at returnere til åstedet men fik vist aldrig kikkert på den. Han havde imponerende set og bestemt den uden optik, endsige briller! Da der samtidig også var broget og den nye for året grå fluesnapper i samme lille område, nåede jeg de (første) 200 årsarter i Danmark. Med en Cape May tur på tegnebrædtet til september kan jeg gå glip af nogle gode arter i andet halvår og derfor ikke nå op til sidste års 247, men så er det jo godt at jeg heller ikke behøver at gøre det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar