onsdag den 18. maj 2011

Præstø fed maj tur

Søndag den 15. maj kørte jeg til Præstø fed. Langt de fleste sangere er nu ankommet, men eksempelvis rødrygget tornskade glimrer fortsat ved sit fravær. Turen var lidet ophidsende, men på vej ud til spidsen mødte jeg Torben Sebro der havde set mindst 3 af tidligere meldte rødstrubede pibere længere ude mod spidsen. Jeg brugte temmelig lang tid på at finde kræene, og så dem trods flere lettere fremprovokerede opflyvninger aldrig på jorden. Dertil gemte de sig for godt i græsset, selv på under 10 meters afstand og den ene endda syngende! Jeg har nu næsten samme antal årsarter i år som det lykkedes mig at opnå hele sidste år. Ville egentlig ikke tælle, men "kom til" at lægge listen ind på Netfugl. Lover dog ikke at drive jagten på listeantalsforøgelse udi ekstremer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar