lørdag den 28. maj 2011

Fine dage på Vestamager

I mandags var jeg ved Grønjordssøen før arbejdstid og så og hørte en drosselrørsanger fint. Det var min første af slagsen i Københavns kommune. Normalt ikke en liste jeg går op i men nu er jeg begyndt at bogføre den på Netfugl. Samme morgen gav også årets første nattergale.

I dag lørdag tog jeg så rimeligt dudeagtigt på sjettedagen til Nordre klapper, lige nord for Storehøj, for at se tophejre. Fuglen gik i samme kanal som de foregående dage og selv om den var på nogen afstand (cirka 200 m) og i begyndelsen holdt sig ret skjult, fik jeg efter lidt ventetid fine obs af den. JTS bebrejdede mig at jeg først så sent fik endnu en fin kommuneart, men dem vælger jeg foreløbig ikke at twitche, kun tælle. Tophejren var min anden i Danmark, jeg så den ved Tipperne for 8 år siden. Alle fuglekiggere blev ude på Kanonvej og skulle ikke ind over engene for nærmere obs/fotomuligheder.


Tophejre, Nordre klapper, Vestamager, 28. maj 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar