mandag den 26. marts 2012

Spirende forår

Havde set frem til den nys overståede weekend, hvor der var lovet skønt vejr. Om lørdagen kneb det så sandelig og jeg holdt mig inden for i den kolde og klamme tågedis. Om eftermiddagen smuttede jeg kortvarigt til Sydvestpynten og Kongelunden. En lille regnspove kom trækkende forbi og var et tidligt fund og der var både kortnæbbet og blisgås på engene. Søndag startede til gengæld med fint solskin men den dag havde jeg ikke så meget tid, så det blev igen kun til en tur til Sydvestpynten. Her fik jeg så både syngende gransanger, årets første traner og splitterner samt et skud danske D vitaminer. Er nok stadigvæk lidt boostet med dem efter mine tre uger i Panama ...

En håndfuld traner på vej nordover, 25. marts 2012

Ingen kommentarer:

Send en kommentar