lørdag den 13. august 2011

Invasionsart

Der har i de seneste uger været rigtig mange hvidvingede korsnæb på vej sydover fra nordligere egne, hvor enten ungeproduktionen har været meget stor eller fødegrundlaget er svigtet, hvilket har sat gang i store bevægelser. Flest fugle er set i Nordjylland, men der har i en uges tid været en håndfulde at finde i Grib skov ved kagerup station. I formiddags tog jeg derop og de første jeg mødte sagde at de sad lige henne om hjørnet. Det havde de nok gjort men de var væk da jeg kom frem. Jeg tog en lille runde og da jeg kom tilbage til området ved krydset Hærvejen/Hvidekildevej gik der ikke længe før end jeg så i hvert fald tre forskellige fugle, to hanner og en ungfugl. Fuglene fløj en del omkring og sad generelt højt til vejrs men jeg fik da taget et par doku-shots samt et lille filmklip der mest skal opleves pga. kald og sang fra en af hannerne.

Hvidvinget korsnæb, han, Grib skov, 13. august 2011



Ingen kommentarer:

Send en kommentar