onsdag den 16. februar 2011

Småobs

På min vej til arbejde cykler jeg hver dag over Kongens Nytorv og Knippelsbro, hvorved jeg kan gå det sidste stykke langs med Stadsgraven fra Torvegade til Amager Boulevard. Det giver mig lige tid til at dampe af og mulighed for at checke fuglelivet. I morges så jeg en flok på 11 halemejser der fouragerede i rørbræmmen hvorefter de fløj over Stadsgraven. Jeg hørte også pludselig den en svag ringen fra silkehale som blev stærkere da jeg lettede på huen. Efter lidt besvær med at finde hvor de sad fandt jeg en flok på 13 fugle der sad og skuttede sig i den stærke blæst. Skutte sig er også meget beskrivende for vandrefalkene på Radisson, der sidder i ly for østenhyleren på vestsiden af hotellet. De har formentlig bemærket den opsatte redekasse men jeg glæder mig til at vinden vender og de mere naturligt vil raste på østsiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar