lørdag den 12. november 2011

Spurveugle kig

Der er i ugens løb fundet en del spurveugle i de nordsjællandske skove. den der i følge meldingerne så ud til at være lettest at se sidder langs Mølleåen, lidt øst for Rådvad. Da jeg ankom ved 10.30-tiden var der dog ingen ugle at se og kun oplysning om at den måske var hørt tidligere på morgenen. Jeg lod de 20 tilstedeværende om at holde øje med stedet og fortsatte min tur langs åen til Rådvad og Stampen. Ved Stampen var der en enkelt vandstær og ved Rådvad nåede jeg at få et kig på en fin isfugl inden jeg hørte om, at uglen var genfundet ved Mathildebro. Det passede også og i en halv times tid stod jeg og havde den ganske fint, både siddende fremme, flyvende og på et tidspunkt inde i et spættehul som den kiggede ud af.

Fin lille formiddagstur.

Udkig fra et spættehul, Mølleåen 12. november 2011. Billedet er kraftigt lysnet.



Spurveugle, 12. november 2011
Den sidder ca. 20 meter fra stien og ca. 15 meter oppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar